Agencja interaktywna – jak wybrać tę najlepszą?

dane z narzędzia do analityki internetowej na monitorze

Rozwój ery internetowej spowodował pojawienie się na rynku nowych dziedzin biznesowych. Do najpopularniejszych firm powiązanych bezpośrednio z Internetem należą agencje interaktywne, które stanowią pewien odłam agencji reklamowych.

Każdy rozsądny przedsiębiorca wie, że dobra reklama może przynieść niesamowite efekty sprzedażowe i wizerunkowe. Dlatego właśnie wielu z nich słusznie decyduje się na współpracę z agencjami interaktywnymi, których działania obejmują sfery internetowe. Marketing w sieci to obecnie jeden z najbardziej skutecznych rodzajów marketingu. Nic więc dziwnego, że jest szeroko polecany i znajduje się w swoim złotym wieku.

Jeżeli już zdecydujemy się jako przedsiębiorcy na ten odważny krok, jakim niewątpliwie jest powierzenie spraw swojego marketingu agencji interaktywnej, musimy takową odpowiednio wybrać. Jak jednak to zrobić, mając świadomość, że na rynku działa wiele tego typu firm? Wystarczy poznać podstawowe zasady, jakimi należy się kierować.

Oto one:

1. Zwróć uwagę na staż agencji!

Nie od dziś wiadomo, że doświadczenie jest miarą wiedzy i umiejętności. Zasada ta dotyczy również działalności agencji interaktywnych. Mając do wyboru agencję, która istnieje na rynku 2 lata oraz taką, która świadczy swoje usługi już od przeszło dekady, wiadomo, że lepiej jest wybrać tę drugą. Mamy bowiem pewność, że przeróżne obszary internetowe są znane jej specjalistom. Przez 10 lat można nauczyć się naprawdę wiele i poznać branżę na wskroś. A chyba na tym nam zależy – aby nasz projekt trafił w ręce ludzi, którym niestraszne są nietypowe działania i którzy tajniki swojej pracy opanowali do perfekcji.

2. Zapoznaj się z portfolio

Niemalże każda agencja interaktywna na swojej stronie internetowej chwali się swoimi wcześniejszymi projektami. Warto zakładkę z portfolio odwiedzić nie tylko z czystej ciekawości, lecz z potrzeby zdobycia wiedzy o kompetencjach specjalistów, którzy tych wszystkich rzeczy dokonali. Jeżeli odnajdziemy na wspomnianej stronie marki istotne, liczące się i takie, które znamy – to plus dla agencji. Jeżeli jednak na liście agencji znajdują się marki mniej znane – warto przejrzeć konkretne prace, jakie agencja wykonała (one również są do odnalezienia). Bywa bowiem tak, że ciekawe projekty tworzone są dla marek, które dopiero rozpoczynają swoją działalność. Zobacz jakie projekty wykonała interaktywna agencja reklamowa z Krakowa https://www.roxxmedia.pl.

3. Czytaj opinie i rekomendacje

Oczywiście – opinia opinii może być nierówna i często nie jest. Aczkolwiek najbardziej wiążącymi i rzetelnymi rekomendacjami są te pochodzące bezpośrednio od klientów danej agencji. Poza zapoznaniem się internetowymi wpisami czy też specjalnymi zakładkami z opiniami (znowu na stronie internetowej agencji), warto skontaktować się ze wspomnianymi klientami agencji i zapytać ich o zdanie i ogólne wrażenie dotyczące współpracy.

4. Sprawdź, jakie pozostałe usługi pełni agencja

Jak wiadomo – zakres działań agencji interaktywnych jest dość szeroki. Nie jest tajemnicą jednak, że niektóre agencje oferują swoim klientom usługi szersze czy liczniejsze niż inne. Zanim podejmiesz decyzję o zainwestowaniu swoich pieniędzy w daną współpracę – zrób rozeznanie oferty agencji – nawet pośród działań, których dla swojej firmy nie przewidujesz. Im agencja jest bardziej profesjonalna i wszechstronna – tym tych działań będzie więcej. Szeroki wachlarz możliwości zachęca do kontaktu i podjęcia relacji, podczas gdy uboga oferta może pokazywać jednotorowość agencji i tym samym odstraszać potencjalnych klientów.

 

A to tylko 4 spośród wielu kryteriów, jakie należy brać pod uwagę, wybierając agencję interaktywną. Nam, jako przedsiębiorcom i jednocześnie inwestorom, ma zależeć na tym, by efekt działań specjalistów, którym powierzamy sprawy naszego wizerunku, był jak najbardziej spektakularny. Nastawiając się na sukces – nastawiamy się na znalezienie najlepszej agencji.